Little Red Corvette, really?

So, the 80’s radio station that I listen to plays Prince’s “Little Red Corvette” a lot. I use to love that song when I was a kid. But, I took the time to actually listen to the lyrics recently and maybe I am a little naive, but did you know that he isn’t really talking about a car??? Let me give you some sample lyrics (this is what he says in between the “little red corvette baby you’re much too fast” chorus):

I guess I shoulda known
By the way u parked your car sideways
That it wouldn.?last

See you.? the kinda person
That believes in makin..ut once
Love .? and leave .? fast

I guess I must be dumb
.?z u had a pocket full of horses
Trojan and some of them used (YUCK!!)

But it was saturday night
I guess that makes it all right
And u say what have I got 2 lose? (Your health?? Can we say AIDS?? She has used condoms in her pocket!!)


I guess I shoulda closed my eyes
When u drove me 2 the place
Where your horses run free

.?z I felt a little ill
When I saw all the pictures
Of the jockeys that were there before me (Um, yeah, I think I would have left by then!!)

Believe it or not
I started to worry
I wondered if I had enough class (Class?? She sounds like a hooker!!)

But it was saturday night
I guess that makes it all right
And u say, baby, have u got enough gas?(ok, wait, if we are using the car as a metaphor, than what kind of gas are we talking about here??)
Oh yeah


Move over baby
Gimme the keys
I.?gonna try 2 tame your little red love machine (OK, that’s just disgusting! I think, if Toby ever called my hoohaa a ‘little red love machine’ I would have laughed in his face and said ‘never again!’)


Girl, u got an ass like I never seen
And the ride…
I say the ride is so smooth
U must be a limousine (Prince, you are a serious perv!! But I have to hand it to you, it took me 20 years to realize that you weren’t talking about a car!)

This entry was posted in General.

5 thoughts on “Little Red Corvette, really?

  1. lol…you’re funny…and Prince is mild compared to a LOT that our kids will be listening to…in the mean time I personally like to corupt my young-uns with some old ,rock a billy,country and Bon Jovi..lol (of course when my 8yo was asked to bring songs to her singing class ..she chose “Whiskey Lullaby” and
    “Picture”.. (country songs about suicidal alcholics..woops..) What are you gonna do..*sigh*At least she has a love for music/singing…

  2. I think I would laugh if I heard Toby laughing at you calling it a hoohaa. :)

    Seriously, there was a song that I’m too embarrassed to reveal that I had NO NO NO clue was about….well….serious hardcore sex. I was so naive!

  3. Oh my goodness. This is so funny! Of course (get ready to be shocked!), I had no idea about the overtones of this tune. I love Prince, though. He is so talented. And, yes, a little disgusting.

    I also want to know what song Mary is talking about. I probably didn’t/don’t know about that one, either!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>